torsdag 5 mars 2009

big news














Nu har bloggen varit medioker länge nog. Så idag släpper jag två stora bomber.

Den ena är att vi i dagarna har skrivit på ett kontrakt och köpt det här lilla huset som ligger utanför Bjärka Säby.
Ja, lite chock! Vi hade inte alls tänkt flytta och särskilt inte tänkt köpa hus ända från usa. Men det gick till så här att J's far som länge velat locka med Bjärka tipsade om ett hus på blocket. Vi gick för skojs skull ut och tittade men hittade då av en händelse det här huset i stället. Först tänkte vi "väldigt fint hus, men vi bor i Uppsala". Sen tänkte vi "shit, vi kan inte bara släppa ett så fint hus, vem bryr sig att vi bor i Uppsala".

Så nu är det klart. Där ska vi bo hädanefter. Med på köpet kommer också några höns och om vi vill (vilket jag inte vill) en gris. Så nu ska J bli bonde som han drömde om som liten. Och jag bli Östgötsk bondfru istället för amerikansk spouse.

Den andra bomben är att jag också blivit på smällen. Så om allt går väl blir vi tre som flyttar in i det lilla huset.

15 kommentarer:

Lovisa sa...

Men Lydia!! Jag blir alldeles dubbelchockad och lycklig! Grattis! Det är ju fantastiskt! När ska bebis komma? Jag visste väl att lite Märtaumgänge skulle sätta fart på er! Och ett hus, men på den punkten fattar jag ingenting. Urstadsbon Lydia ute på landet? Massa grattis, ser fram emot en visit i sommar! :)

Anonym sa...

Hurra och grattis och hurra och grattis och hurra! och ett halleluja!
och grattis till hönsen och grisen också för all del.

Feta grattis från oss här i södra sverige!

lydia sa...

Tack tack tack! vad roligt att höra era glädjerop. Ja vem kan motstå en liten Märtfjärt.

Angående hus på landet fanns det ändå i tankarna att längre fram om flera år flytta ut på landet. Men mer som en dröm, i huvud taget trodde jag aldrig vi skulle få möjlighet att bo i hus.

Men det känns bara kul. Jag kanske kommer vara lite rädd för vildsvin och äckliga grisen. Men annars bara trivas.

Benjamin Ekman sa...

grattis! himla roligt. som jag har tjatat...

lydia sa...

Tack Benj! Ja jag vet och du förutspådde tom rätt redan hemma hos Sareldarna!

Unknown sa...

Gratulerar!! Grymt roligt! Kramar från Mattebo

Anonym sa...

Shit vad kul!! Grattis till allt!!(Hoppar omkring på kontoret)

Where do you buy skill? sa...

Grattis grattis.. fina ni. Magnus och jag hejar på!

Anonym sa...

Haha! Jag visste det! Förstod att nåt var i görningen när ni kommer och säger att ni köpt hus nära föräldrarna..jag vet ju vad du har sagt om att flytta tillbaka till Linköping ; )
Så fantastiskt underbart!
Vi ska be för er och det lilla fördolda underverket. Åh vad roligt!!!
Massa kärlek till er från oss
Mia o Maurits (Andreas vet inte ännu : ))

Anonym sa...

JAAAAAA!!!!!! Vi ropar och jublar!! Det är ju helt fantastiskt och underbart och alldeles otroligt!!
Ett vackert hus med världens vackraste trädgård och ett barn. Lyckan är total!! Det här är ju helt fantastiskt!! JA JA JA!!! Hoppas ni hör oss skrika!!
GRATTIS GRATTIS GRATTIS
Puss och Kram Louise och Josef

Anonym sa...

det är ju fantastiskt! Välkomna hem till östergötland med magen! Josua firade just sin kommande kompis med ett "ahahahah" och viftade med båda händerna över huvudet. Vi är så lyckliga!!!/linnea

Unknown sa...

Det var glada nyheter!

Jag är hur glad som helst för er, jag sätter skruvdragaren på laddning, sparar matrester till hönsen och , laddar lustgasen, redo att hjälpa till med vad ni än kan behöva.

Och snälla Lydia, gör vad du kan för att ni ska behålla grisen, kan inte tänka mig något mer idylliskt.
Om du behövs tungt artilleri så kan ni ju alltid ha en filmkväll och se Emil och grisknoen, det brukar hjälpa.

Glädje
/Mattias

lydia sa...

Tack alla kära fina vänner!

Tack bagarn och babe. Nu är det vi som ska prova på att bo där ute i mörkret, hoppas vi klarart.

Mia- nej faktiskt var inte det skälet till huset dock sammanföll det ju bra! Nu kan jag gå där och lunka istället för på Djäknegatan. Och föräldrar i närheten är ju ingen nackdel.

Tack Hanna! Och tack för att du bevarat hemlisar så bra och så länge! Imponerande!

Tack Louise och Josef, jag hör hur du skriker =)
Du måste lära mig allt om trädgård, jag ska inte röra en spade tills du kommer.

Och tack Matte och Linnet. Jag tror dock att Josua kommer ha ångest över att leka med sin störiga mycket yngre kompis som inte fattar något. Eller så tar han sig an det lilla stackarn och visar kraken livet.

Anonym sa...

Filip har ju redan lämnat ett grattis från oss, men känner att jag bara måste komplettera...
Ni har verkligen tagit steget ut i den nya medievärlden när ni lämnar så här stora nyheter i en blogg (bra att maken håller koll och läser dessa nya medier så vi inte missar några nyheter, även om det väl borde vara informatören i familjen som skötte den biten...)!
Verkligen ett stort grattis till tillökningen - underbart! Nyfödda bebisar är bästa doften (luftar på en liten just nu...). Och härligt att ni makar er något längre söder ut så att Sigge kan få en rimlig chans att lära känna sin jämngamla kompis (samma år blir det ju! när är det beräknat?). Och så att vi får smaka dina kakor lite oftare.
Och oroa dig inte - kaksuget kommer tillbaka när du går hemma och ammar (fråga mina valkar).

Många långa kramar till er alla tre!
Johanna

Anonym sa...

Lydiaaaaa! Pierre skvallrade.... Om bebis. Och så ett hus, läser jag nu. Ett helt fantastiskt litet hus. Och fantastisk bebis, så klart. Halldorf-släkten blir större. Fint. Skulle gärna vilja prata med dig i helgen om det går. Tror du du kan ringa mig på 0761-698280?

Puss, babe.

/Vero