måndag 9 mars 2009

summertime
























Jag vet att det är lite odrägligt av mig att tala om vädret här när ni nu sitter där i Sveriges gråaste vinter. Men ändå jag bara måste, inte för att vara störig utan bara för att få dela med mig av glädjen.

Det har nämligen blivit sommar i Durham. Inte vår utan sommar. Alla träd har vackra blommor på sig. Det har varit 25-30 grader nu i några dagar. Luften är helt ljummen och på kvällen blir det aldrig kallt. Det är natt och man kan ha fönstret öppet.

Som svensk blir man nästan alldeles stressad. Man känner ju den vanliga hetsen att man måste njuta hela tiden och vara ute. Så vi fikar på uteserveringar och sitter i parken och ikväll toppade vi med att grilla hos våra vänner Zack och Jill. Kändes som en ljuvlig, varm augustikväll.

På onsdag åker vi till New York ett tag. Vi har turen att en nära högstadievän till mig råkar för tillfället bo just på Manhattan så vi ska göra en visit hos honom och se NY för första gången. Sen ska vi vara borta ytterligare ett tag så det blir lite paus nu från bloggen. Men spousen återkommer när hon återvänt till sin amerikanska småstad igen.

See ya!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu får du faktiskt samla kraft och börja skriva igen. Det är trist utan nya inlägg i denna blogg
/JH