onsdag 6 maj 2009

Total avveckling













Nu är vi i nedpackningsfasen. Känns vemodigt och segt.

Jag bakade en sista batch chocholatechip cookies (som blev bättre än någonsin) som jag tröstäter med jämna mellanrum och J köpte en sista Colbert- Ben & Jerry's glass som han tar till som hjälpmedel mot insikten att vi nu snart ska lämna.

Packningen är lite svårhanterad. Vi har hoppats på för mycket och gjort oseriösa beräkningar. J har trott att det är lugnt på bokfronten för att han skickade hem så många med mina föräldrar och har därför nu köpt in mer böcker från amazon. Jag har gjort liknande på annat stuffs, kläder och skor. Allt försvaras med att det är lite billigare och att det är sista chansen i usa. Och så sitter man här och inser att vi inte får med oss allt hem.

Planen är nu att jag ska åka och köpa en till större väska. Sen ska J ha ett för stort handbagage fullt med böcker och hoppas att de inte märker det. Och jag ska ha en lång rulle extra med min konst i, som antingen ska lyckas passera som handbagage eller som ett extra litet bagage som vi föhoppningsvis inte behöver betala för. Allt hänger på om vi får en snorkig dam eller en friendly southerner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lite tips:
Töm handbagaget i bilen eller i ett skåp och efter incheckning fyll på väskan ev byt ut den till större! Då minimerar man risken för övervikt av handbaggage.

/bror

Pierre sa...

Vi hade hur mkt övervikt som helst när vi lämnade Amerikakontinenten, och vi räknade med att för betala en massa dollar, men vi hade tur med trevlig personal som "såg mellan fingrarna".
Ni får hoppas på ngt sådant...
Alla fall välkomna hem vänner.

Unknown sa...

Ack ja, ack ja....The same old story. Vi lär oss aldrig, det är nedärvt i dina gener Ludde, och nu har det smittats till Joel.
Egen importfirma är jobbigt !

Packa övervikten i EN väska, bråkar dom så blir det bara extra avgift på EN.
/Erfaren sen 1952