fredag 17 april 2009

avveckling #1

Vi börjar lite smått avveckla här.

Igår var några killar hos oss som ska flytta in i vår lägenhet när vi drar. De ville kolla in våra möbler och se om det var något de ville köpa. Lite vemodigt att några andra ska ha vårat place med våra fina saker i. De gick runt här och J visade och satte pris på våra ting. Jag satt i ett hörn och surade. Men en liten glädje var att de gillade vår inredning och tog nästan rubbet. Allt förutom soffan (trots att jag inte nämnde hur äcklig den egentligen var och att den luktat tant), tror de tyckte den var för dyr.

Skulle så gärna tagit hem den fina tamburmajoren och den söta gungstolen från södern. Men all good things come to an end. Och jag får ju en ny lite stuga att inreda snart, med bondprylar från loppisfynd i östergötland kanske. Bara att där hemma finns det inga fynd kvar. Alla medvetna svenskar har redan hittat och tagit det göttaste.

7 kommentarer:

Lovisa sa...

Hmm, var inte riktigt på det klara med att ni kommer hem så snart. Det är nog på håret att vintern hinner komma innan ni lämnar USA...

Filip sa...

Men sicken vinter sen! Liten men naggande god! (Och jag vill aldrig höra mer från dig Lovisa att du funderar på att dra dig ur detta projekt, med mindre än att du dör och att Märta är för liten för att kunna ta upp den fallna manteln!)

Men skynda er nu hem och våga inte passera skåne utan att komma inom! Svante undrade faktiskt förra veckan om ni inte skulle komma på besök!

Min kära svägerska Carolina ska förmodligen börja plugga i Norrköping men bo i Linköping - tänkte att du kunde fixa ett schysst kaféjobb till henne och ta hand om henne:-)

lydia sa...

Lov, alltså denna vinter! Den är ju förbi för länge sen! Var är snön, var är kylan? Även där hemma i Sverige har ju våren kommit, så jag fattar inget.

Men jag hoppas verkligen att jag hinner få den innan vi drar. Om den är skickad är det nog inga problem.

Men vad då dra sig ur? Det var det dummaste jag hört. Man är in it for life, så är det bara.

Phil, trevligt att Svante saknar oss! Och att svägerskan ska till Lkpg. Jag ska fundera på vad jag har för kontakter men det blir nog svårt för det finns inga schyssta fik där

Anonym sa...

Jamen, snälla nån.... "finns inga schyssta fik där"....

Jag säjer bara Kungsgatan 30 - eller varför inte http://www.linkopingsstadsmission.se/StadsmissionensCafé.html

lydia sa...

Ok stadsmissionen är faktiskt väldans trevligt. det är nästan som att det inte riktigt hör hemma i linköping för att det är så pass bra. Men det stället är faktiskt det ända må jag säga!

Filip sa...

Jamen då får du starta ett kafé och anställa henne...
Jag har ju lovat henne att du fixar biffen, det är ju för hela friden hemmaplan... Och så får ni bjuda hem henne på landet ibland och låta henne klappa grisen och få lite mat och vettigt umgänge...

Och så kommer vi ju och sover med grisen när vi ska hälsa på henne, för hela familjen och med två barn får nog inte plats i hennes studentboende... så jag räknar med att vi får plats hos er :-)

till saken hör kanske att hon inte ens har kommit in än, så jag vet inte om det hela bara är en saga för vacker för att vara sann...

oavsett vilket, ser fram emot att se er i Lund inom en inte alltför snar framtid, preggoLydia och hennes turk till teolog.

Saknar er!

Lovisa sa...

"oavsett vilket, ser fram emot att se er i Lund inom en inte alltför snar framtid"

Ja, så kan man känna ibland. Det får liksom inte gå för fort. Har de nu varit borta ett år så kan det ju lätt kännas chockartat annars.