måndag 27 april 2009

Volrammos!













Jag har sommarlov nu. Det är lugnet före stormen så jag insåg att detta kan räknas som min semester.

Vi har ju varit lite överhettade så vi har frågat runt varenda amerikan om de vet om nåt badställe, men de verkar väldigt tillfreds med att gå här och svettas eller sitta inne i ac-kylda rum. Men igår fick vi napp när vi frågade en hurtig kille som gillar att vandra. Han visste om en sjö som ligger 20 min bort och går att bada i.

Vi åkte på stört och när vi kom fram var vi i sverige. En sjö omringad av tallskog, en liten tillfixad sandplätt, barnfamiljer och picknickbord. J tyckte att till och med vattnet smakade sverige. Mycket njutbart, det kommer bli vårt nya hangout. Efter en svettdag dra till badet.

Jag var på den där babyshowern. En väldigt kvinnlig tillställning med brunch, damer och presenter till ett ofött barn. Very american. Jag gick upp supertidigt och hetssydde min present till flickebarnet som skall komma och blev precis klar med allt förutom knapparna. Så jag gav den i ofärdigt tillstånd och tog sen hem den igen och fixa klart. Oh so cute! tyckte tjejorna.

En ny dag ligger framför. Jag sitter och sippar på en iced sweet tea (söderns dricka nummero ett) och funderar på hur man som bäst kan leka loss denna sommarlovsdag.







3 kommentarer:

Lovisa sa...

Ja, den var söt och så smart med bodyknäppning i grenen. Har jag nog aldrig sett förut faktiskt, är det ett amerikanskt påfund?

lydia sa...

Nej nej så kreativ är jag inte, bodyn är en egen skapelse för sig som jag rätt och slätt köpt.

Anonym sa...

Grattis i efterskott!!!

o hur var det nu, har du sytt eller köpt bodyn med volang på bilden? eller är det en köpt vit body som du pimpat?
Mia