onsdag 29 april 2009

Juno och jag

Det börjar sakta gå upp för mig att jag numera ser gravid ut. Det är inte så att folk funderar men inte vågar gissa utan snarare så att de frågar rakt ut. Vilken månad är du i tjockis?

Man skulle kunna känna sig enormt kvinnlig vilket jag också gör från time to time. Men mest av allt går jag runt och känner mig som Juno. En ung liten tonårstjej som har blivit på smällen och som folk tittar på och tänker "oh good for you, you're keeping the baby".

Detta tänker jag för att jag under alla mina år som vuxen ändå aldrig betraktats som vuxen. När jag köpt alkohol här i affärerna och de kollat mitt leg har de frispråkiga amerikanerna alltid uttryckt sin förvåning. "You look like fifteen girl", "Oh my gosh you totally look so much younger than that" und so weiter. Eller som tjejen i min klass som blev superchockad och trodde jag var nitton som hon, men shit det är ju tio år sen!

Jag har trots alla incidenter under livet aldrig lyckats ta detta som en komplimang men kanske ska man det nu när man är preggo. Istället för en sliten och tärd gravid 30-åring så är man en sliten och tärd tonårstjej på tjocken.

(Babe du måste känna igen dig i detta?!)

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Å jag vill se din mage single mom!

vero sa...

jag tycker juno liknar dig...hon har din humor lite...erkänn att du tyckte filmen var bra ^_* i liked it!

/v.

p.s kommer ni till min bokrelease? när är ni i sverige? kraaaaam....