fredag 24 april 2009

on the road

Oooh drama, oooh excitement!

Jag var ute och körde bil igår och blev helt plötsligt pulled over av en federal state police officer! Jag trodde först att det absolut inte var mig han kunde mena med sina blinkande blåljus så jag körde på. Men sen satte han på sina sirener också och då tänkte jag att jag kanske borde pröva att köra in mot kanten ifall det var mig han menade.

Han stannade sin bil gick med bestämda steg mot min bil.

Jag satt där ganska lugn och tänkte att jag faktiskt hållit hastigheten som en god amerikansk medborgare så det borde inte vara det.

Sen skrek han ”put your hands behind your head”! Nej det gjorde han tyvärr inte utan han kom snällt fram och frågade:

-- Do you know why I pulled you over maam?
-No sir
- Your plates are expired, do have your license and registration card?
- Yes sir
Sen gick han tillbaks till sin bil och fippla lite och återkom med en utskriven böter. Den går dock att slippa om ägaren till bilen fixar nya skyltar. Så det blev inte mer dramatik än så.
- Drive safely maam

Inga kommentarer: