tisdag 7 oktober 2008

sverige vs amerika

Nu har Hanbergers anlänt. De har fört med sig mycket liv till vårt hem, framför allt det lilla livet. Jag vaknade inatt av en ylande baby. Var ovant och förvirrande. Jag låg och funderade på om jag skulle gå upp och göra en insats om det kunde vara så att föräldrarna inte vaknade eller brydde sig. Men jag låg kvar i min säng och de fick till slut tyst på skrikandet.

Men annars bidrar de bara med goda ting. Ett livligare samtal vid matbordet till exempel. Konverastionen har än så länge mest handlat om hur dåligt amerika är och hur bra sverige är. Lite ensidig vinkling så här i början men när de landat lite ska jag visa dem alla skatterna och efter det kommer de aldrig någonsin kunna yttra ett ont ord om usa igen! Lovisa är förresten redan övertygad. Jag behövde bara visa henne mataffären Wholefoods och efter det vill hon stanna i usa, bli hemmafru och bara handla mat.

Inga kommentarer: