fredag 28 november 2008

eftertacksam


Det var fint med thanksgiving. Vi gjorde som man ska och följde traditionerna. Vi kvinnor stod i köket hela dagen och fixade ihop en stor måltid. Lite julbordskänsla, allt ska in i ugnen samtidigt och allt ska fram samtidigt och allt hinner bli kallt innan man äter det. Kalkonen var så stor och skrämmande. Jill fick ansvara för den. Hon la den i nåt saltbad i massa timmar och sen baddade in den och höll på. Jag höll mig borta så jag skulle slippa se det nakna djuret.

Männen fixade brasa och tittade på amerikansk fotboll på tv och sen gick ut och kasta lite själva.

Sen åt man, svullade nåt alldeles hejdlöst. Låg och kved i soffan ett bra tag. Därefter sparkade vi lite hackisack för att göra plats för desserterna i magen. Jag var verkligen pinsamt dålig. Mina fötter kunde inte göra-hackisack rörelser what so ever. Trots att min mage fortfarande smärtade ställde jag fram alla mina desserter som jag bakat nästan helt i onödan. Svullade lite till sen låg och jäste i soffan igen till sena kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och alla ni som heller inte vet hur hackisackrörelser ser ut, kan se kinesiska sådana här:
http://www.youtube.com/watch?v=rTeHxDY95ro&NR=1