tisdag 18 november 2008

les miserables













Vi är sjuka. Har antingen fått nån slags matförgiftning eller influensa.
Jag trodde först att det var jag som hade svullat för mycket gafs på sistonde. Brunch, fika, flottig pizza och sen morotskaka. Trodde att morotskakan var lite over the top för efter den mådde jag jätte illa. Men jag började spy och strax därefter J med. Nu har vi varit helt utslagna i ett dygn med feber och äckel.

Det märks att man är långt hemmifrån en sån här gång. Ingen som kan komma och pyssla om en. Jag tafflade iväg klockan sju i morse till affären. Gick där på skakiga ben med en spykasse nära till hands och handlade cocacola, juice, tabletter och vitt bröd. Damen i kassan frågade pyjamasvraket om hon var ok. Jag svarade "yeah, just a little tired" sen tappade jag en av juicerna på golvet och famlade runt ett tag. Sen höll jag på att svimma i trappan till lägenheten för juicekassarna var så tunga och jag så svag.

Så det är ganska synd om oss vill jag säga.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åååhh, stackars er!

Anonym sa...

När ni blir friska igen kan ni äta paj. Det står om pajställen i Durham om man googlar omkring lite:
http://chowhound.chow.com/topics/564127

Lovisa sa...

Men stackarsar. Det förvånar mig att Whole Foods-personalen inte körde hem dig, bar upp dina kassar, baddade din panna. Det borde de. Krya på er!

Anonym sa...

Mammans hjärta gråter. Nu borde hon vara där och hålla i spyhinken och servera kokt ris och avslagen cocacola.
Fast egentligen är det väldigt äckligt med ungar som spyr.......

Malin sa...

Å vänner.. jag skulle också kunna tänka mig pyssla om er lite. Har fortfarande slappa o sköna dagar. Har inte blivit heldesperat än trots 2 dagars övertid nu. Fortfarande lugnt. Har just bakat lussekatter. Storkram från oss!

Anonym sa...

Saknar er långt därborta på andra sidan Atlanten. Ni vet väl att jag så supergärna vill åka och hälsa på. Vi får se hur det blir med den saken.

Stackars er som mår dåligt. Jag sitter fortfarande på jobbet och ska sova borta från familjen 2 nätter. Jag kommer nog få panik. Har nog inte varit borta från O någon natt ens.

Att jag är avundsjuk på L och J som redan har hälsat på.

Vi har också tänkt skaffa skype men det gäller att få tummen ur.

Stor kram från oss i Vxö

lydia sa...

tack kära ni! era fina kommentarer pysslar om oss ända här borta.

L- det var Krogers jag åkte till så det var därför. Wholefoods hade inte ens frågat hur det var fatt utan sett på direkten eftersom de känner mig så väl. Sen hade de gjort allt du sa. På Krogers är det bara själlöst men de har öppet 24/7 så ibland måste man.

Jossan! vad trevligt! Ni vet väl att ni är supervälkomna! Du får jobba på att övertyga.