söndag 16 november 2008

make things happen



Har haft en ganska osocial vecka. Det har varit jag och mina kreativa aktiviteter. Har målat min gungstol svart och råkat färga håret svart så jag nu ser ut som en punkråtta. Och även om det ju lite är spousens roll att sitta hemma (som Benj påpekade för mig) så kände jag att jag höll på att ruttna bort här inne precis som min pumpa. Så jag var tvungen att ta tag i tillvaron. Slänga pumpan och komma ut lite.

Så i fredags hade jag en fikadate med en trevlig flicka på ett bra ställe som var nytt för mig. Det ligger på gångavstånd och ändå hade jag inte upptäckt denna lilla pärla. Men Durham är lite mystiskt. Det verkar helt dött vid första anblick men sen hittar man dolda skatter hela tiden.

Sen var vi på Bluegrass konsert med Zack och Jill i lördags. Lokalen och medelåldern i publiken var inte särskilt fräck men musiken var fantastisk. Vi avslutade kvällen hemma hos oss med lite pumpakaka.

Idag har vi efter katolska mässan ätit brunch med några nya bekanta på Guglehupf, stället med goda kaffet och fina bakverken. Efter det åkte vi med dem till en shoppingmall, sånt man gör i usa. Jag fick gå in med tjejerna på en sminkaffär. Lustigt för ävan om jag piffar lite så är jag extremt obekväm i såna miljöer. Det är ju bara asdyrt smink överallt som man inte ens vill lukta på. Varför skulle jag vilja spendera 100 spänn på en ögonskugga? Eller 48 dollares för lite foundation? Och överallt barbiedockor i vita rockar som vill hjälpa ens dåliga hy eller ge sminktips. Men jag spelade med rätt bra, strosade runt där och provade nyanser.

Så efter helgens aktiviteter känner jag att jag nästan fått en social överdos och behöver stänga in mig här igen.

Inga kommentarer: