torsdag 20 november 2008

sjukt kreativ

Vi mår fortfarande lite sisså. Man blir ju så slapp i lederna, bara en liten sladdrig tråd som försöker komma på benen igen.

Igår låg jag i sängen eller soffan mest hela dagen. Förutom klockan 16.25 då jag bestämt mig för att gå på min målerilektion.

J sa en gång att jag inte är en karriärskvinna-typ. Vid det tillfället gjorde det mig förbannad men nu kommer jag knappt ihåg varför. Vet inte om jag direkt vill vara karriärskvinnan men jag vill ju inte heller vara den som aldrig kan nå mina mål. Han har i alla fall fått ta tillbaka det vid några tillfällen då jag visat mig från min starka sida. Igår var ett sådant tillfälle, Jag skulle verkligen gå på den där lektionen. Den där gästgangsterläraren skulle komma tillbaka och ha individuella möten med oss om vad vi gjort. Och det är inte så ofta man får kritik på det sättet så det kändes viktigt och roligt.

Så jag låg i soffan och räknade ner timmarna, hoppades att jag skulle känna mig starkare när det var dags att gå, men icke. Jag stapplade upp och klädde på mig och drog iväg alldeles vimsig.

Men när jag väl satt där febersvettandes och illamående och pratade med gubben blev jag bara irriterad. Han får tio minuter med en elev som han inte alls känner och ska göra lite utlåtanden och så snackar han bara jibberish. Ordbajsar som bara den om vad vet jag och frågar frågor på ett så komplicerat och lurigt sätt att jag inte förstod om jag skulle svara eller om de var retoriska. Skulle hela tiden vara lite smart och fyndig men istället blev det inget konkret. Eller var det jag som bara feberyrade och inte blev ett dyft klokare av vad han sa.

Sen kände jag att jag var tvungen att va kvar resten av lektionens eviga timmar och försöka vara kreativ. Det var ganska omöjligt i ett sånt tillstånd.

Klockan halv åtta var jag tillbaks i lägenheten, tillbaks från min meningslösa kreativa utflykt och tillbaks i min varma sköna säng.

Inga kommentarer: