tisdag 11 november 2008

southern lady



























Har en vacker förmiddagsstund på west campus. Sitter på mitt favorit bibliotekscafé och läser och känner mig som en viktig student. J är i en annan del, i ett annat bibliotek bland de ännu viktigare studenterna.

Igår köpte jag mig en vacker gungstol. Tänkte att om jag bor i södern så måste vi ha en gungstol även fast vi inte har en veranda. Hittade den på craigslist (=blocket) så jag åkte hem till en fin southern lady. Hon hade så mycket söderdialekt att jag inte förstod shit vad hon sa nästan. Hon var väldigt trevlig. Jag sa att vi flyttat från sverige och slängde in att min man studerar teologi- visste att hon skulle gilla mig ännu mer då. Damen sken upp och sa "oh I'm also a christian". " You don't say, huge surprise" ville jag säga tillbaks.

Sen visa hon mig världens vackraste skåp som hon oxå ville sälja. Ett "pie-safe" - ett skåp som förr användes till att svalna söderdamernas pajer. Tänk att ha ett sånt skåp och fylla med apple pies, pumkin pies, coconut cream pies, cherry pies och Obama pies. Jag skulle va så lycklig. Men jag avstod. En annan gång i ett annat liv när jag bor i amerikat för gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där sista läste jag INTE.
sweariz

Anonym sa...

Hej min vän! Du verkar ha det fint. En gungstol, finns det något mer rogivande än att gunga i en stol... Hoppas på att du skulle dyka upp på skype igår, men icke. Vi får bestämma en dag snart! Min dag är frustrerande. Men den blir nog bättre. kram! Alexandra