lördag 1 november 2008

halloween

























Nu börjar man komma på fötter igen. Hade en stor reningscermoni igår. Spousen städade hela dagen tills det var spicking specking. Sen var det dags för pynt. Åkte ut på spaning efter pumpa men alla pumpor var slut. De är konstiga i det här landet. Affärerna tar fram halloweenpynt mitt i sommaren och julpyntar mitt i hösten men sen när högtiden börjar närma sig så rear de allting tills inte en enda pumpa finns att få tag på dagen innan halloween.

Är lite sur för att ingen vi lärt känna har ett stort halloweenparty som vi kunde få gå på. När jag gått in på vintage affärer på sistonde har de varit helt proppfulla med hetsiga människor som letar efter den perfekta utklädningsdräkten. Men inte jag, jag fick inte klä ut mig trots att jag nog uppskattar det mer än någon annan. Tycker alltid man ska passa på när maskeradtillfälle ges, för det blir oftast onaturligt om man krystar fram ett en vanlig dag när inte resten av mänskligheten klär ut sig. Jag har försökt men det blir alltid misslyckat.

Vi fick i alla fall komma hem till några vänners hus och ge godis till trick or treatarna. Det är alltid något. De var söta, endel var för blyga för att våga säga orden så de höll bara fram sin påse och kollade i backen. Läste i tidningen idag att fina Obama tog ett break i sitt kampanjande för halloweenkvällen när hans döttrar skulle trick or treata. Tänk att det knackar på dörren och döttrarna Obama står där och sen ser man att Barack själv står där i mörkret en liten bit bort. Vilken treat!

Fick till slut tag på två stora fina pumpor från Scotts Pumpkinpatch men hann inte karva dem förrän idag. Alltså dagen efter halloween. Lite misslyckat men jag blev besatt av att vi skulle ha dem ändå. Nu lyser den klart på vår lilla balkong. Men våra grannars hus slår oss rejält.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser så trevligt ut. Här är det lövfritt, kallt och halt. Märta springer runt som om hon aldrig gjort annat.

Flygplatspersonalen slög sönder vår ena väska. Vi garantera inget för er presentväska men den såg hel ut.

Lovisa sa...

Det är Johan som är anonym. Fattar du kanske, men vet att du inte gillart så jag ville förtydliga. Du fick en smula Halloween ändå Lydia. Fick inte jag. Fick halsfluss i stället. Och i morgon ska jag gå till jobbet i bajsiga skor. Det är askallt och du hade dött med en gång, tur att du inte är här utan får sitta på Fosters i värmen. Lyckliga du.

lydia sa...

Det tror jag inte riktigt på, att Märta springer runt. Vi hängde i tre veckor och hon kunde ju knappt magtricket! Men hon började dock gå på amerikansk mark och dessutom adapta den amerikanska sociala mentaliteten.

Ja bara en smula av halloween fick jag smaka.

I helgen har vi varit Fostersjunkies både lördag och söndag. Idag tog vi halva halva specialen igen och satt i lummiga lunden i den härliga sommarvärmen. Enda missen var att vi glömde betala så vi snodde vår goda brunch! Vi får åka tillbaka och skämmas nån annan gång. Hoppas vi inte blir portade, då tas all glädje ifrån mig.

lydia sa...

kan du ha din fina duffel? Om inte så ska du ha den ändå, även om du fryser ditt ass off. Det är värt det för piffighetens skull. och dina små skor!

Lovisa sa...

Jag tror inte du fattar exakt hur kallt det är. Jag höll på att frysa ihjäl när jag cyklade till bussen i morse. Det är frost och så. Jag ska köpa en ny vinterjacka, en som är tjock och ful. Det är slut på flärden nu, allvaret har börjat.

Anonym sa...

Hej kära Ludd! Jobbade sista dagen i fredags, känns läskigt och pirrigt men ganska gött ändå. Mår fint. Försöker piffa lite hemma.

Så kul att läsa om er. Verkar ha varit en bra tid med L o J. Vi har nu äntligen fixat lite skypegrejor -även till Kvinnebyv- men allt är inte inkopplat korrekt än. Hör av oss snarast så vi kan synas o prata! /Malle

lydia sa...

Åhh Mallen! Vi pratade precis om er i morse och funderade på hur nära det måste vara nu? När förväntas den att anlända? Bra att ni är på g att fixa skype för vi måste få se dig och måste få vara lite mer delaktiga i detta stora!

Malin sa...

17 november, alltså om 2 veckor idag. Kommer den nu räknas den ändå som fullgången o helmogen så det är klart pirrigt.. Paul har just kommit hem med större bil, köpte den på auktion på nätet -skumt.. Ska koppla in kameran till datorn rätt bara så kan vi ju snacka inom några dagar säkert! Då vet vi ju vad ni har för ny president oxå! STORKRAM!