torsdag 6 november 2008

today is perfection










Idag är allting vackert. Det är 25 grader varmt, löven brinner i olika färger, Obama är president och jag sitter på Fosters och läser konsthistoria. Man vill sjunga beskrivande som Tomas Andersson Wij, fast på engelska och om amerika. "the mailmen are handing out the mail, the sweepers are taking care of the leaves, the children are riding their yellow buses... Ni kanske fattar grejen. Allt vanligt är vackert.

Det känns som en stor lättnad och glädje råder överallt efter valet. Alla konversationer jag evesdroppar handlar om Obama. Hörde nyss en dam som utbrast "everthing is gonna get better now and I'm willing to help and do whatever it takes. If we all come together..." All cynism om att framtiden är som bortblåst. I alla fall för en liten tid. Jag gillart. Även om jag har mycket cynism i min själ så tror jag det här positiva gör mig gott. Det är ett land of opportunity även för mig, om bara för ett år.

Igår hade vi gruppkritik av våra senaste individuella konstprojekt. Jag har gjort ett under arbetsnamnet "the american doorknob". Det började med att våra dörrknoppar i lägenheten är väldigt vackra. Var och en har sin unika personlighet. Och sen är ju den amerikanska dörrknoppen så mycket trevligare än det svenska dörrhandtaget. Jag spann i alla fall loss på denna idé och skapade lite med hjälp av the scrap exchange. Det var kul och blev ändå någonting.

En negativ sak har dock hänt mig idag. Jag fikar på en äcklig kaka. En kladdig chokladkaka som jag precis nu upptäckte att jag lyckats kleta ner hela min gylf med. Så nu ser det ut som jag skitit på mig där fram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Angående scype kanske vi kan ha den diskussionen på mail istället för på din blogg.
Din bror har följande mailadress:

Förnamn_efternamn@spray.se

Hör av dig!

Anonym sa...

Och på söndag är det Father's Day hemma in the old country.....