fredag 5 september 2008

being artsy


Nu ska jag börja måla.

Vi var på Jerry´s artarama. En vansinnigt stor konstaffär. De hade allt. Svårt att inte balla ur. Sen var vi på Home Depot en väldigt manlig affär. Stora plank, verktyg, och stora karlar. Jag skulle bara ha en planka sågad i många bitar till mina tavlor. Fick till slut hjälp med det. En tuff man skar min planka utan ögon- och hörselskydd eller hanskar. I was impressed.

Sen gick jag till ateljén och klädde in mina träbitar med tyg. Det limmade man fast med ett klister som man tillreder av kaninskinnshud i pulverform. Precis som Jello sa läraren. Tänkte att jag skulle göra efter den antika metoden istället för att använda det moderna plastiga. Men höll på att kräkas av stanken och konsistensen.

Nu har jag i alla fall preppat mina tavlor. Känner att inspirationen flödar faktiskt. Det enda som sticker i mig lite är att jag känner mig för ivrig. Lite som den duktiga eleven i klassen som sitter längst fram och räcker upp handen hela tiden. De andra är liksom lite loja. Har inte skaffat grejerna som de skulle gjort, hetsar på om att lektionen faktiskt är slut och att läraren gått över tiden osv. Skillnaden är kanske dock att deras liv är lite mer aktiva. De lever college livet, vill supa och ha kul. Jag lever spouselivet och vill måla.

Nu fick jag ett meddelande på min amerikanska mobil. Josh frågar om vi ska äta sushi till lunch? De enda som ringer eller messar min mobbe är folk som messar fel. Men jag kanske ska ta chansen. Bestämma tid med josh och se vad som händer. Antingen sätta mig ner och snacka lite eller smyga runt där och se- vem är Josh? vad tänker en sån som Josh när han är ensam?

6 kommentarer:

Andreas Lindholm sa...

Jag har målat på träfiberplatta UTAN preparering, det går jättebra, bara man slipar först..

Lovisa sa...

Åh vad fint. Du verkar ha det så himla bra Lydia!! Kanske är du nästan i himlen. Gå på caféupptäcktsfärd och leva konstnärsliv. Tänk att snart kommer vi och då kan vi äta sushi tillsammans så är lyckan fulländad.

lydia sa...

Jaa kom och ät sushi med mig så slipper jag äta med Josh! Det blir underbart när ni kommer, lite ny input!! Jag och jollen börjar få slut på samtalsämnen. Härom dan önskade han att jag var pojke så jag kunde spela nåt sportigt med honom. Men snart kommer ju Johan!

pallen sa...

tja ludden!

Va kul du/ni verkar ha det, lever "the american dream" med mycket mat, träning, stjärtsporter, äkta maka-livet och fantastika drömmar. Tänk på att det kan aldrig bli för mycket mat..

Hälsa joel att jag, någon liten gång, också önskat att du var mer sportig :), fast ni kan ju kasta lite amerikansk fotboll det brukar du vara bra på.

Intressant vändning i valet med MCains sidekick!

Här hemma öser det ner regn och vi har med besked gått in i det vi i folkmun kallar höst, jobb mörker och kyla. Vi ser dock med spänning fram emot 1:a advent och våran lilla nya tomte...

Ha det!

linnea sennehed sa...

Jag känner lite samma som du lydia, inspirationen flödar till konstnärliga saker... Syr och har mig. Tror det kan bero på att jag är mammaledig och hemmafru...

lydia sa...

Hej Pallen och Mallen! Så kul att ni tittar in och kommenterar! Kul det blir med tomten. Har ni skaffat skype än? Eller har mamma och pappa? Ni får defenitivt ha fixat det tills dess.