tisdag 16 september 2008

matblogg


Igår gjorde jag de bästa chocholate chipcookiesarna ever! Blev kaksugen framåt eftermiddagen men kände att jag inte kan åka bort till affären varje dag för en kaka. Så jag bakade själv istället. Det är nåt lurt med deras råvaror för jag har följt det här receptet massor gånger hemma i Sverige men ändå inte känt att jag fått till den perfekta konsistensen. Och här ger jag det ett försök och de blir kakorna från himlen. Sega i mitten, gyllenbruna i kanterna.

Oops insåg precis att det här håller på att bli en matblogg. Men så mycket av den amerikanska upplevelsen är mat för mig, sorry.

Men ska ge mig på ett annat ämne. Har snurrat in mig i en härva. Gick till mitt stammisställe på J’s campus för att köpa en latte. Mannen som står vid spakarna är väldigt trevlig. Jag sa att jag var från Sverige och han sa ”skål”. Sen småsnacka vi lite. Han frågade vad jag studerade, jag sa art. Berättade dock inte hela spousehistorien, ville om bara för än dag få va en riktig student! Men nu när jag får följdfrågor om studentsaker snurrar jag in mig mer och mer istället för att bara komma ut och säga som det är. Jag är bara en enkel spousemouse varken mer eller mindre.


(foto: vår lägenhet, innanför de franska balkongerna bor vi!)

4 kommentarer:

Lovisa sa...

Åh spara lite kakor till mig. Jag börjar få lite resfeber, du måste hjälpa mig. Jag tänkte maila men har nog inte nån adress till dig? Jag tror spousemouse får ta och maila mig på mitt: förnamn@efternamn.se

Anonym sa...

Hvilken blogger du er!! Prøvde å lage ChocolateChipCookies her om dagen, men de ble nesten flate, brent på kanten, ja inte alls bra. men det kjens jo bra å kunne skylde på råvarene.....

Anonym sa...

Det är kul att följa dina äventyr i USA, det hade varit kul att hälsa på men vi har ju vissa förhinder...

USA är mat, sport, bilar och ytliga människor, du kan väl skriva lite mer om sport och bilar för att ge oss helheten :) Jag vore även tacksam för om du kunde köpa en sådan där grön jättemilkshake på Dennis och blogga om den, det var nämligen 8 år sedan jag såg en sådan senast.

Själv åkte jag på ngn slags höstförkylning som alla andra, är hemma idag och tycker synd om mig själv. Jag önskar att jag hade cc kakor att bota min sjuka kropp med.

Anonym sa...

åh palle här. trevligt. som snart ska bli farsa. med andra ord blir du snart faster, lydien!!!!

ser att folk kommer till er i usa:t. fortfarande lediga nyår eller upptagna?

kram,

vero