tisdag 2 september 2008

good old self

Igår var jag mitt good old self igen. Min lektion var inställd så jag tänkte skönt! En ledig dag. Som att jag inte har all ledig tid i världen. Det var supervarmt ute men jag tog en ganska lång promenad bort till Whole foods för att endast köpa en kaka. Men vilken kaka. De är så sjukt goda på det stället. Helt perfekt seg konsistens med pecannötter och choklad. Defenitivt värt att svettas för.

Träffade på vår granne Gabby som vi gör små taffliga närmanden mot. Men både jag och J känner att vi inte riktigt kommer till vår rätt utan nog framstår som rätt blyga. Vi springer över och lånar lite verktyg från dem ibland men det här softa kallpratet har inte infunnit sig ännu. Senast var det en konservöppnare vi behövde. Vi hade köpt en från Wallmart för 1 dollar som givetvis föll sönder och samman innan vi hunnit öppna en hel burk. Jag vet man ska inte stödja Wallmart och från och med nu lovar vi att inte göra det.

Gick hem och pluggade lite tillsammans med min kaka och kaffe. Läste om kubism och primitivism, mycket intressant. Men blev ganska snabbt trött så jag tog en lur.

Vi var bjudna till en internationell labourday picknick med mat och lekar. Men jag tänkte usch för lekar så vi bangade.

När Joel kom hem gick han och tränade, jag tog ett glas vin istället.

Det var nog min dag in alles så I'm back, har inte alls förändrats.

1 kommentar:

Filip sa...

vem försöker du lura? Den Nya Lydia tar sig ett återfall... So what?

Du är uppenbarligen det levande beviset på att Lovisas (numera världsberömda?) citat "det man inte är idag det blir man aldrig" är falskt...

Då finns det hopp om det, trots allt.

mer bilder från ert liv over there efterlyses:-)