fredag 19 september 2008

home sweet home













Palla inte med att se spindeln längre så han blev bortredigerad.

Har haft en lugn och skön dag utan mycket aktivitet. Känt lite ont i magen, tror jag ballade ur med kakorna och annat svulligt så nu försöker jag äta lite sundare ett tag. Men det är väldigt svårt när de ligger och lockar på en i frysen.

Vi gick och såg Persepolis på universitetets egna biograf. En väldigt bra film. Blev så imponerad att den var så mäktig och skapade så starka känslor trots att den är tecknad. En fin film utan konstig cynisk handling och tysta fina biobesökare.

När vi var hos våra grannar insåg jag att vårt hem som vi försökt möblera ännu inte rktigt liknar ett hem. Det är så kalt på nåt sätt. Tänkte att det skulle kännas bra att leva utan allt sitt plotter men inser att minimalism inte är min grej. Loppisgrejer passar inte att stå i sin ensamhet- de längtar efter fler prylar med själ och mer personlighet. Samtidigt har vi nån slags ambiton att inte falla in i amerikanska shoppingreligionen. Man kan ju inte köpa upp ett helt hem när man bara ska vara här ett år utan försöka nöja sig med det nödvändigaste. Men skönhet hör väl ändå till det viktigaste här i livet. Jag handlade i alla fall två krukväxter. De skapar nu lite hemtrevlighet i vårt köksfönster.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så det var sååå snygg soffan var!!! På motgångsdagen såg den lite vit och olydisk ut...