onsdag 3 september 2008

datorkraschen


Vår dator la av helt sonika. Vägrade att vakna. Det är J's dator som vi använder mest för min orkar ingenting. Så vi tog den till en macstore, fick en tid för undersökning. Och vad sjukt, det var verkligen en undersökning. Killen stoppade in ett instrument i den som såg ut som ett sådant som man kollar i örat med. Sen la han sitt öra mot den och typ lyssnade på hjärtat. Märkligt också att han med sina olika metoder kunde komma in i datorn när den var helt stängd för oss. Sen gick han in i operationssalen, vi skulle komma tillbaka om en halvtimme. Tung väntan. Fick sen domen att inget gick att spara men den gick att få liv i igen. Så vi hade inget val. Allt är borta men datorn lever. Joel hade dock sparat allt till en extern hårddisk i sommar. Men allt som vi lagt in sedan dess är borta. För mig är det främst sensommarens foton och en massa bra musik.

Konstigt att den nu inte alls kommer ihåg oss. Allt vi gör med den är som att vi gör det för första gången. J sitter och sorterar allt sitt arkivmaterial på nytt. Men man får trösta sig med att det bara är en dator trots allt. Allt ska brinna som min kära lillebror brukar säga.

Vi avslutade kvällen med pizza från Papa Johns.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Joel och datorer alltså....

du...du skriver lillebror?

lydia sa...

Ja det kan du fundera på. Det finns en liten bastard i familjen visste du inte det? Nej Josef, J's bror brukar räknas som det.

Alexandra sa...

Jag vet hur det känns med datorkraschar, inte kul! Tur att Joel varit duktig med backupen, det hade inte jag. Hösten gör sig påmind med ruskiga vindar. Jag har skaffat mig en facebook sida. Det är dagens nyheter. Hoppas på ett nytt försökt på skype snart. kram

lydia sa...

Oj!Du dissade ju facebook hårt vill jag minnas. Men men alla får frihet att förändras.