fredag 26 september 2008

äntligen helg

Pluggar körkort som sagt. Komisk liten bok. Men jag lär mig viktiga saker:

"Sleep related crashes are most common in young people-especially men, who can feel they can push themselves harder"

"Teach children the importance of good behavior while in a vehicle"

"Dealing with emotions- if you are angry, or excited, give yourself time to cool off before driving"

"Law on transporting children in the back of a pick-up truck- NC law prohibits children less than age twelve from riding in the open bed of a pick-up truck."


Ikväll är första debatten mellan Mc Cain och Obama. Vi klurar på vems hem vi ska försöka gästa för att se den. Vi gick till biblioteket och frågade eftersom de brukar visa de viktiga politiska sakerna på en storbildsskärm. Men killen sa att de inte kommer visa den i ju med att det är fredagkväll. Just det fredag, helg, då kanske man inte ska kolla på tråkig politik.

Sen när jag gick och köpte min kaffe sa baristan att han var sjukt glad att det var helg snart. I know what you mean, sa jag. Men jag känner egentligen ingen skillnad. Det är ju inte så att jag jobbar ihjäl mig på vardagarna och inte heller att man träffar alla sina vänner på helgen. Veckorna flyter ju bara ihop till en enda amerikansk-livsstilssörja.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Precis så känns hela livet när man har barn.....vadå helg??? Vi vaknar kl. 6.30 som vanligt. Igår trodde jag det var lördag för barnen var lediga och jag var mer borta än vanligt för jag har halsfluss och idag när jag blivit lite klarare går jag omkring och planerar vad jag ska göra på måndag som jag tror är i morgon för då ska jag få shoppa loss till trädgården eftersom de har 70% på plantagen men nu är det ju en dag emellan nämligen söndag som jag trodde var idag men som är i morgon........FANTASTISKT!
Vad kan hända om du inte tar amerikanskt körkort?Lycka till!
Kramar Louise

lydia sa...

Ha ha! Vad kul att du är en förvirrad mamma! Var precis på Duke gardens- en otroligt vacker trädgård, du skulle skrikit mycket. Allt blommar och samtidigt är det på väg att bli höst. Vilken skönhet!

Måste nog ha ett NC körkort så jag får väl ta om det tills jag klarar det helt enkelt. Det kostar förvisso ingenting att göra om så det är ju rätt lugnt bara lite meck.

Anonym sa...

Ansvar - Omdöme - Hänsyn!

lydia sa...

Hej Ludde! Vad trevligt att du kommer in! Och med en så värdefulla ord. Du har ju det här färskt i minnet. Har inte sett den ramsan här. Men här säger man : "Don't hang out in the no-zone" en catchy komihågfras för att inte hänga i lastbilars blinda fläck.