torsdag 4 september 2008

cafélivet




Eftersom jag har mycket tid och inga vänner så har jag testat de flesta caféer i våra hoods. Det känns mer accepterat att fika själv här i staterna. Nästan vanligare än att fika med nån skulle jag säga. Har i alla fall kommit fram till följande:

5 koppar till "Foster's". Vårt söndagsfik som vi brukar ta efter kyrkan. Ett väldigt underbart ställe som är som en stor marknad inne i ett hus. Goda sallader, mackor och massa fantastiska, hembakta kakor, tårtor och pajer. Sen sitter man ute i skuggan runt huset på en stor veranda i olika trevliga möbler. Ok kaffe men om man tar en cappu får man badskum.

4 koppar till Joe van Gogh. Det finns både på campus och nära oss. Ok lokaler men bra kaffe med latteart ibland. De har bäst iced mochas också. Det är min standarddrink i dessa väder. Helst med mycket grädde.

4 koppar får nästan bibliotekscaféet på west campus oxå för deras trevliga miljö. Det är där jag sitter och pluggar helst. Har inte ens provat deras kaffe, har bara hört hur de misshandlar mjölken. Dock trevligt ställe att ta en te och scones på.

2 koppar till Madhatters. Ligger väldigt nära men har för sött kaffe och äckliga bakverk. Och fula käcka tavlor. Dock bra internetuppkoppling.

1 kopp till studentfiket på east campus. Sjukt äcklig iced mocha. Blev så missnöjd att jag gick hem och började mixtra med den. Kokade starkt kaffe, hällde på det och mer mjölk. Var ändå inte nöjd utan hällde i ovispad grädde. Blev halvnöjd men hade sett fram emot en fika så länge att jag åkte bil bara för att köpa min kaka på favvostället. Åt sen kaka och fettig kaffedrink och blev spyfärdig efteråt.

Starbucks får inte ens vara med.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker nog ändå att du skulle ge en en härligt ångade kopp varm vitchoklad en ärlig chans ;-)

/Slusken

Unknown sa...

Och då avser jag naturligtvis på Starbucks!

/Sugarboy