tisdag 9 september 2008

motgång!



Åhh en frustrerande dag!

Började med att jag fick fler skumma mess från samma som jag fick under stormen. Idag fick jag 24 stycken inom 1-2 timmar. Ett jätte störigt bip-ljud varje gång. Höll på att bli tokig. Som Phoebee som vill döda sitt brandlarm men den fortsätter leva. Jag ringde mitt mobilbolag två gånger. Fick stå i kö länge, fick prata med käcka försäljare som inte kan hjälpa en för man måste göra allt sånt online. Kunde inte göra det online för hemsidan som just detta ska göras på finns inte och regestreringen funkar inte för passwordet funkar inte! Helvete!

Sen ska jag lacka mitt bord som jag målat. Men det blir nåt fel så färgen som är rosa blir missbildad och brun på vissa ställen.

Vi köpte en fantastiskt vacker soffa igår av lite weirdo cable guy mannen. Följde med till hans warehouse för att kolla på den. (Louise hade totalt kollapsat- det fanns så mycket vackra saker där, men dock för dyra.) Vi gillade soffan och uttryckte klantigt nog det. Då, när han lurat dit oss, höjer han priset en massa. Not a man of his word! Men vi köpte den ändå, orkade inte leta mer.
Senare på kvällen när vi kånkat in soffan i lägenheten upptäcker vi att den stinker rök och gammal slusk. Odören spred sig genom hela lägenheten så att man verkligen inte ville bo här. Idag åkte jag på jakt efter ett rengöringsspray som skulle utplåna allt äckel. Hittade ett som "Good Housekeeping" (mammas amerikanska damtidning) rekommenderar. Sprayade ner hela soffan tills den var blöt så nu luktar det blommig tant i hela vårt hem i stället!

All denna aktivitet och ilska i 30 gradig, fuktig värme.

För att stilla mitt sinne åkte jag till ateljén och började på min första eggtemperamålning. Det var balsam för själen.

Inga kommentarer: